środa, 13 maja 2015

Pilnujmy tego gdańskiego klejnotu rodowego Polaków

Pilnujmy wspólnie tego gdańskiego klejnotu rodowego Polaków, na który zakusy mają ruskie od wielu lat.
Ten gdański klejnot jakim jest Rafineria Nafty LOTOS budował m.in. Mój Brat, ten sam, który budował Port Północny i jesienią 1980 roku Pomnik Poległych Stoczniowców Gdańskich w grudniu 1970 roku.

Tak wyglądał ten Nasz polski gdański klejnot w dniu 10 maja 2015 roku z Mojej gdańskiej Górnej Oruni - Wzgórza Ptaszniki.







Fotografie: Obibok na własny koszt
 Jest co pilnować by Nam tego klejnotu nie ukradli w dzień lub w nocy, prawda?

Widzę też z mieszkania Port Północny, lecz nie gdański pomnik, który zasłania wzgórze Biskupiej Górki.



 Fotografie: Obibok na własny koszt

Mam też widok na jedno z moich licznych gdańskich dzieł - zespół szkół na Górnej Oruni.

Gdy ją budowano:



I dziś:


Fotografie: Obibok na własny koszt

Jest na czym oko zawiesić, prawda?
Zostawię po sobie na polskiej gdańskiej ziemi mój trwały ślad, tak jak i moje imię i nazwisko nie zostanie zapomniane w gdańskich annałach.

Obibok na własny koszt


PS
Moja śp. Babcia, też budowała pierwsze murowane wiejskie szkoły na Podlasku po odzyskaniu przez Polskę niepodległości w 1918 roku o czym dowiedziałem się już po jej śmierci z książki nieznanych mi osobiście autorów o Podlasiu.
Onwk.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.