czwartek, 2 października 2014

Ostatnie pożegnanie śp. Michała Stanisława de Zieleśkiewicz w Gdańsku

Po drodze otworzyły się przede mną wrota do rezydencji biskupa gdańskiego przy ulicy Brzegi 51.


i się zamknęła:

Zahaczyłem o mój kościół parafialny Św. Ignacego Loyoli, Kolegiatę Staroszkocką, w której pomodliłem się o powodzenie mojej misji.






Później był inne kościoły jak Św. Trójcy, Sw. Piotra i Pawła.......
Aż w końcy dotarłem do kościoła Św. Brygidy, mojego celu i mojej pielgrzymki w intencji śp. Michała Stanisława de Zieleśkiewicz, gdzie udałem się na plebanię, a później z proboszczem udałem się na zakrystię i ......



Dziś, 29 września 2014 roku o godz. 15: 00 także tu w Gdańsku, w kolebce „Solidarności” po raz ostatni pożegnaliśmy Szanowanego Pana Michała Stanisława de Zieleśkiewicz w kościele Świętej Brygidy podczas Koronka do Miłosierdzia Bożego i Mszy Świętej, także w intencji Polskiego Patrioty śp. Michała Stanisława de Zieleśkiewicz, który umiłowała Boga i kochała Polskę.
 
Panowie z pocztu sztandarowego Solidarności ze Stoczni Gdańskiej.
 
Początek Koronki i Mszy Świętej w kościele Św. Brygidy w Gdańaku - godz. 15:04
Gdy klęknąłem i wykonałem tę fotografię po raz pierwszy było wymienione Imię śp. Michała Stanisława de Zieleśkiewicz przez klęczącego przed bursztynowym ołtarzem księdza, proboszcza Św. Brygidy w Gdańsku.
Niestety nie byłem przygotowany do nagrywania filmów moim aparatem fotograficznym, który nie był nastawiony na opcję film.
Ołtarz bursztynowy powstał dzięki staraniom śp. Prałata ks. Henryka Jankowskiego i ofiarności wiernym.
Zarówno nazwisko jak i oba imiona śp. Pana Michała Stanisława de Zieleśkiewicz zostały dwukrotnie wymienione przed i spod ołtarza (bursztynowego) kościoła Św. Brygidy przez dwóch księży, którzy koncelebrowali Koronkę do Miłosierdzia Bożego i Mszę Świętą w kościele Św. Brygidy w Gdańsku.
Moje słowo, jako świadectwo tego faktu, że tak było, winno każdemu wystarczyć jako pewnik.
Śp. Michała Stanisław de Zieleśkiewicz miłował Polskę tak, jak przykazała Jego ciotka śp. Zofia Kossak-Szczucka (ur. 10 sierpnia 1890 r. - zm. 9 kwietnia, 1968 r.), która we wrześniu 1942 wraz z Wandą Krahelską powołała Tymczasowy Komitet Pomocy Żydom, przekształcony wkrótce w Radę Pomocy Żydom "Żegota". Za tę działalność, po wojnie odznaczona została medalem "Sprawiedliwy wśród Narodów Świata”.
Śp. Pan Michała Stanisława de Zieleśkiewicz wypełnił w każdym calu testament swojej ciotki Zofii Kossak-Szczuckiej, którego treść brzmiała następująco:
Będziesz miłował Polskę pierwszą po Bogu miłością.
Będziesz Ją miłował więcej niż siebie samego.”

- Zofia Kossak-Szczucka
Po mszy wykonałem kilka fotografii i udałem się na dziedziniec i plebanię.






Odwiedziłem też tego dnia po raz drugi gdański Cmentarz Garnizonowy, a na nim kwaterę nr 14, na której upatrzyłem sobie drzewo obok symbolicznych grobów INKI, którą tak często wspominał śp. Michała Stanisława de Zieleśkiewicz.
To to drzewo, do którego przytwierdziłem małą flagę będzie mi przypominało dzisiejsze pożegnanie Naszego Michała Stanisława de Zieleśkiewicz.


Gdzie byłem i jakie miejsca nawiedziłem w dniu 29.09.2014 roku?
Można zobaczyć to TU: plus.google.com/photos/108910137865025242278/albums/6064545396399893569
Polecam choćby po to by zobaczyć jak runął mur, przez który rzekomo przeskoczył TW Bolek.
Wieczny odpoczynek racz mu dać, Panie, a światłość wiekuista niechaj mu świeci.
Niech odpoczywa w wiecznym pokoju.
Amen.
Śp. Pan Michała Stanisława de Zieleśkiewicz swoim całym życiem zasłużył na mój szczególny szacunek, uznanie i wdzięczność.
Żałuję bardzo, iż nie było mi dana poznać osobiści tak Zacnego Człowieka i Polaka.
Serdeczne wyrazy współczucia dla Rodziny, Bliskich, Przyjaciół i Znajomych.

Obibok na własny koszt

PS

Śp. Michała Stanisław de Zieleśkiewicz posiada jak widać uznanie nie tylko pośród ludźmi, ale i u samych Archaniołów: Michała, Gabriela i Rafała, prawda?

Onwk.

PPS
Klipy filmowe z dnia 29 września 2014 roku z Koronki i Mszy Świętej w kościele Św. Brygidy w Gdańsku:

Część 1


Część 2



Część 3



Część 4:


Część 5

W tym fragmencie klipu filmowego jest fragment poświęcony Naszemu śp. Michałowie Stanisławowi de Zieleśkiewicz, którego Imię było dwukrotnie sławione w Bazylice Mniejszej PW Św. Brygidy w Gdańsku, gdańskim sanktuarium Solidarności przed bursztynowym ołtarzem.




Część 6

Tuż po Mszy Świętej:



 Polecam mój kanał filmowy na YT:  https://www.youtube.com/user/Obiboknawlasnykoszt

Onwk.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.