wtorek, 10 maja 2016

Dotychczas niepublikowana przeze mnie bibuła "GDAŃSK" z 1982 roku i uchwały GSR z 1991 roku

Przygotowując się do nagrania filmu dokumentalnego na potrzeby gdańskiego IPN zajrzałem do dużych gabarytowo wydań encyklopedyczno-słownikowych, w których znalazłem bardzo ciekawe zakładki, o których w ogóle zapomniałem.

Publikuję je tu według dat ich druku - publikacji.

Komunikat Nr 2 Ogólnopolskiego Komitetu Strajkowego z 14 grudnia 1981 r. z godz. 10:00 podpisany przez Jana Waszkiewicza, członka Prezydium Komisji Krajowej NSZZ "Solidarność"



Z dnia 16 grudnia 1981 roku w czasie trwania brutalnej pacyfikacji Gdańskiej Stoczni Remontowej im. Józefa Piłsudskiego (GSR), bo faktycznie Stoczniowcy Stoczni Gdańskiej im. Lenina (SG) wyszli w nocy z 14 na 15 grudnia 1981 r. po wkroczeniu oddziałów ZOMO, które dotarło też na teren GSR lecz po jego otoczeniu przez Stoczniowców GSR wycofał się na teren SG.
Na terenie SG pozostało w ukryciu około 100 ludzi z róznych zakładów i z terenu całej Polski w tym studenci.


Ulotka dwustronna z czerwca 1982 roku:

 - 1 str. z 21 postulatami gdańskimi z dnia  22 sierpnia 1980 r. z Wolnej Drukarni Stoczni Gdynia


- 2 str. z grafiką jak niżej:


Biuletyn Informacyjny "Solidarności" nr 7 z dnia 28 czerwca 1982 r. pt. "GDAŃSK":


 Str. 2

 Str. 3

 Str. 4


Biuletyn Informacyjny "Solidarności" nr 8 z dnia 30 lipca 1982 r. pt. "GDAŃSK":

Na str. 1 opis strajku w Mojej Gdańskiej Stoczni Remontowej  im. J. Piłsudskiego z dnia 02 lipca 1982 roku zakończony sukcesem Załogi GSR.

Str. 2


Str. 3


Str. 4



Jako były członek Komisji Zakładowej NSZZ "Solidarność" i członek komitetów strajkowych od 15 sierpnia 1980 r. brałem udział w przywróceniu imienia Józefa Piłsudskiego w dniu 12 maja 1989 r, w którym odbyła się też rejestracja NSZZ Solidarności w moim nowym zakładzie pracy, w którym w stanie wojennym utworzyłem Tajną Komisję Zakładową "Solidarności", której przewodziłem nieprzerwanie od 1982 roku, a następnie po wyborach pełniąc funkcje przewodniczącego do końca kwietnia 1991 roku.
Brałem też udział jako osoba zaproszona w Zakładowym Zebraniu Delegatów NSZZ "Solidarność" GSR im. J. Piłsudskiego, z którego zachowały się dwie uchwały z dnia 17.06.1989 roku w brzmieniu:

Uchwała programowa:

Str. 2


Uchwała Nr 4


Str. 2

Niestety nie pozwolono mi wrócić do pracy w Mojej GSR im. Józefa Piłsudskiego, której imię nadaliśmy 11 listopada 1981 roku, bo według orzeczenia tzw. Komisji Pojednawczej zagrażałbym umowom społecznym tzw. okrągłostołowym, bo byłem ekstremą i oszołomem niepasującym do PRL Bis poczętym w Magdalence przez komunistów i zdrajców podszywających się pod Polaków tzw. POP-ów tj. Pełniących Obowiązki Polaków i pseudo solidarnościowców - zdrajców i zaprzańców.

Obibok na własny koszt

Gdańsk, dnia 10 maja 2016 roku.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.